torstai 17. syyskuuta 2015

Kahdeksan päivää ja 25 astetta

Mulle merkkipaalu matkan lähenemisestä on aina ollut se, että Forecan kymmenen päivän ennusteessa näkyy jo niitä päiviä, jolloin ollaan matkalla. Vaikka kyseiset ennusteet ei ookaan kovin todenmukasia niiden päivien kaukasuuden vuoksi, ne kertoo silti sen, että kohta ollaan lähdössä. Nyt vaan on kyse vähän pidemmästä matkasta. Näin alkajaisiksi, vajaan kolmen kuukauden mittasesta.

Mä päätin lähteä Espanjaan au pairiksi viime kevättalvella. Tai no, ihan ensimmäinen ideanpoikanen tais syntyä jo vuos sitten syksyllä. Mun kaveri Sara kerto lähtevänsä au pairiksi jenkkeihin, ja se kuulosti niin siistiltä että aloin itekin haaveilla moisesta. Koska jenkkeihin kuitenkin pitää lähteä järjestön kautta, se eväs vähän mun intoa, koska järjestön kriteereihin kuuluu 200 tuntia lastenhoitoa ennen matkalle lähtöä. Toki tähän lasketaan esimerkiksi myös sijaisuudet kouluissa, ja oon itekin aikoinani pitänyt kerhoa ala-asteikäsille, mutta aika paljon silti ois saanu tehdä, jotta ois saanu ne 200 tuntia kasaan - varsinkin noin lukion ohella. En ite aatellu siis ees jenkkeihin lähteväni, mutta en tienny sillon hirveesti tosta au pairiks lähtemisestä ilman järjestöä (luulin että esim. Espanjaanki ois hyvä lähteä järjestön kautta), niin au pair -ajatus jäi vähän taka-alalle talveksi.

Oisko sit ollu helmikuu, kun mun toinen kaveri kerto aikovansa lähteä au pairiksi. Se kerto mulle AuPairWorld-sivustosta (joka muuten on ihan mahtava sivusto, vieläkin käyn siellä välillä huvikseni "ikkunashoppailemassa" vaikka mulla hostperhe jo onkin), jossa voi laittaa ittellensä kriteereitä millasen perheen haluaa, kirjottaa ittestään esittelytekstin ja ettiä itellensä sopivimpia perheitä ja laittaa niille viestiä. Samoin perheet voi laittaa au pairille viestiä (ja itse asiassa mulla kävi just niin että taisin ite laittaa tasan yhelle perheelle ekana viestiä, kun taas mulle niitä viestejä perheiltä tuli monia kymmeniä). Innostuin sit kyseisestä sivustosta niin paljon et taisin heti saman tien soittaa äitille että "äiti mä lähen au pairiksi Espanjaan" ja samana iltana tein profiilin sivustolle. En kuitenkaan kirjottanu tekstejä omaan profiiliini kun vasta kesäkuun puolenvälin tienoilla, koska vaikka aika varma olin mun valmistumisesta, halusin kuitenkin oottaa ylppäreitten ohi ennen kun rupeisin juttelemaan perheiden kanssa. Mutta heti samana iltana kun kirjotin esittelytekstit ittestäni, niitä viestejä perheiltä alkoki sit satelemaan ihan roppakaupalla. Kerron myöhemmin varmaan erillisessä postauksessa tästä mun hostperheen valitsemisesta tarkemmin, koska muuten tästä postauksesta tulis pitkä ku nälkävuosi.

Ja tosta ollaan edetty siihen, että nyt lähtö häämöttää, ensi viikolla (HULLUA että voin sanoa jo noin). Kuten alussa sanoin, nyt alkajaisiksi oon kolme kuukautta - lähden 25. syyskuuta ja Suomeen oon tulossa 22. joulukuuta. Tarkotus ois kuitenkin lähteä joulun jälkeen takasin Espanjaan, ja näin varmasti tulee käymään jos kaikki menee hyvin. Siitä ei oo vielä tarkempaa tietoa millon palaan. Sit kun siltä tuntuu, mutta luultavasti viimestään toukokuussa kuitenkin, jotta pääsen pääsykokeisiin. Ellei Espanja sit kokonaan vie mun sydäntä ja jään asumaan sinne :D No ei, en usko. Mut eihän sitä koskaan tiiä. Tykkään tästä että paluu on vielä epävarmaa, koska se on jotain ihan uutta mulle. Mutta siitä en tykkää, että myös Forecan ennuste kahdeksan päivän päähän on epävarmaa, enkä mä tiedä, onko sillon oikeesti 25 astetta. Pitäis alottaa pakkaaminen pikkuhiljaa, mut miten mä voin alottaa kun en tiedä mitä pakata?!

Onerva

Ps. Kuten näette, blogilla on nolo Bloggerin oletuslayout (?? voiko noin sanoa) ihan vaan 1. mun laiskuuden takia ja 2. mulla ei oo aikeena haalia tälle blogille pahemmin lukijoita, vaan kuinka kliseiseltä se kuulostaakin, kirjottaa tätä blogia itelleni muistoksi. Sen takia kirjotan myös melko ajatuksenvirtaa ja "väärin" (esim. jätän tietosesti pilkkuja laittamatta paikkoihin jonne ne kuuluis yms), enkä yhtään osaa sanoa mitä tää blogi lähinnä tulee sisältämään, tekstipostauksia, kuvapostauksia, en tiedä. En ees tiedä jääkö tää mun ensimmäiseksi ja viimeseksi postaukseksi, koska se olis niin mun tyylistä, että alotan jonkun tällasen ja sit innostus lopahtaa enkä jaksakaan enää kirjottaa. Mutta se jää nähtäväks!

Pps. Tän blogin nimi on noin tyhmä ihan vaan sen takia, koska mun mielestä auppari-sana on niin söpö ja tykkään käyttää sitä. :D Lol

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti